tillbehör: Vitkål och paprika-wok

Hade paprika i kylen som behövde ätas upp, tillsammans med vitkål (som är en alldeles fantastisk grönsak och brukar finnas i min kyl) blev det en varm sallad.
Jag fräste vitkål och paprika, men inte så länge att det blev mjukt, bara varmt. tillsatte lite sweet sesame sauce, en god och spännande smaksättare, den fick det att smaka väldigt lyxigt och asiatiskt. Jag kryddade med lite Furikake (svarta sesamfrön, gula sesamfrön, nån smulad alg och typ svart vinbärsblad-jag har det på nästan all sallad som krydda). Både sweet sesamesåsen och Furikake är av märket Renée Voltaire. Hon har väldigt mycket spännande, och ehhm dyra, grejer i sitt sortiment.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0