örtkryddade kycklingklubbor med (fusk)tabboleh

kycklingklubbor penslade med ngt slags matfett så att kryddorna fastnade
goda örtkryddor, jag tog en örtblandning jag har som heter "kycklingkrydda", och basilika
chilipeppar
salt

Strö över kryddorna, in i ugnen på 200 grader tills köttsaften är ofärgad.
bulgur, koka enligt förpackning
persilja
rapsolja, pressad citron, salladskrydda i proportioner som en god salladsdressing
tomat(er)
När bulguren är färdigkokt med fortf varm, häll över citrondressingen. vad det gäller mängd tog jag så att det liksom blev lite klibbigt när jag rörde in dressingen. tillsätt mycket persilja (jag är mycket förtjust i persilja, kanske framgått vid det här laget), jag hade en fryst liten förp, 30 gram till 3 portioner bulgur. och så sist när bulgurmixen svalnat något, rör ner tomaterna i bitar. Ät med kycklingen och haricot verts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0