Fisksoppa

Soppan som var värd att vänta på...:
1 fänkål
2 morötter
2 potatisar
2 msk tomatpuré
ungefär 4 dl vatten
hummerfond, eller fiskbuljong
grönsaksbuljong efter smak
2,5 dl grädde (jag blandade vispgrädde med lättmjölk, det var det som fanns hemma)
smaka av och krydda mer om det behövs, jag lät grönsakerna koka i vatten+tomatpure+buljong, sedan tillsatte jag grädde och mixade soppan slät, efter det lät jag soppan sjuda och tillsatte fisken som fick sjuda med tills den blev klar.
2 laxfiléer
1 block sej (400 g)
dillfrö
svartpeppar
dill
*
2-åringen gillar inte lax, inte den här formen heller. Han fick in både lax och sej i munnen, och lyckades selektivt spotta ut bara laxen. Sejen var smaskens, liksom "såsen" :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0