Biffar med persiljesås

Nötfärs eller blandfärs
en skvätt grädde
1 ägg
lite kryddpeppar (med betoning på lite, för mycket-och det smakar parfymerat...)
hade även lite ingefära i
svartpeppar
salt
Blanda ihop och klicka ut till biffar i stekpannan med hjälp av 2 skedar. När biffarna hade stekt några minuter på varje sida hällde jag i 2,5 dl matlagningsgrädde, och en skvätt kalvfond. Biffarna kokte färdigt i såsen o strax innan servering hällde jag i fryst persilja så såsen blev alldeles grönprickig. Jag gillar persilja!! Vi åt kokt potatis och broccoli till (och sallad) och rätten blev poppis hos både stor och liten här hemma. Liten åt 2 portioner, och käkade nästan upp hela matlådan dagen efter så jag fick inte mycket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0