Kettlebellsutbildning, en halv iaf. och kräk.

Den här helgen är jag på kettlebellsutbildning i Stockholm. Fantastiskt inspirerande kursledare, kettlebellsen som redan innan var mina favoriter, trevligt att  träffa andra träningsnördar. Lördag så nötte vi teknik och gick igenom övningar som är lämpliga för KB i grupp. På vägen hem fick jag dessutom tag på ett par fivefingerskor... Skitfula, jättedyra men ooootroligt sköna och fixar förhoppningsvis min början till hälsporre (istället för att tassa barfota på hårda golv, i "skon" så kan man lägga in en hälkudde för dämpning i hälen)  http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=FIVEFINGERSWCLASSIC
Dag2 som är idag söndag tillbringas hemma... Barnet har kräkts hela natten, så även om det hade verkat ha lugnat sig imorse så vågade jag itne lämna honom med barnvakt. Och så bråkade jag lite med mitt samvete om det hade varit riktigt ok efter att utsatt sig för potentiellt smittämne en hel natt, att sedan åka tåg och ev. smitta ner en hel vagn och ett halvt gym. Nä, det är väl inte riktigt ok va? Så jag blev hemma. Fulgrät inatt kl 4 när jag inte fått sova ens en hel timme i sträck, och assisterat kräkande son stup i kvarten, samt de korta stunder jag vilat, gjort det på ett liggunderlag o 2 kuddar på sonens golv. Då vid 4 var han dessutom törstig, o skrek efter vatten som han bara fick behålla en kvart eller så. vi var inte överens om hur mycket eller hur fort han skulle dricka, vilket innebar skitförbannad lillkille och helt nedbruten morsa. Kul natt. verkligen.
Nu verkar han piggare, och jag sitter här o väntar på att det ska bli min tur. Blääää.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0