Vinterhänderna

Nu pratar vi lite om händer, TORRA händer. Som går sönder på knogarna och börjar blöda när skinnet spänns över knogarna. Så torra händer alltså. Vad gör man med dem? Tips, anyone? CCS fotsalva (10% karbamid, bra skit) i överflöd innan läggdags är mitt egna knep, men inte ens det är tillräckligt när vinterluft, frekvent tvättande, labhandskar och en o annan spritdusch sliter på dem dagarna i ända.
Nu ska jag gå och slita lite till på dem. Röja i köket mina vänner, eviga kvällsgörat.

Kommentarer
Postat av: Carro

Kikar in här på en gång då : )

Tipsar om Bepapten som jag använde till babelobaserna när jag ammade. Fettbra ; )

2011-02-06 @ 21:26:15
Postat av: Amelie

Tack, jag ska testa :)

2011-02-07 @ 11:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0