post Kettlebell+massa mellistips

Puh, fantastiskt att salen fylls söndag efter söndag. Kul var det! och jobbigt... ;) Jag får nog straffträna, för sen jag bytte upp mig o kör mestadels med 12kg, så blir jag så andfådd att jag knappt kan prata... inte ok. Jag testade en av de andra instruktörernas pass nu i veckan, och såååå mycket lättare det går när man slipper prata hela tiden! (Så var det lite övningar som jag inte brukar köra som jag körde med lägre vikt kanske var därför det var mindre jobbigt...)
*
Ju snabbare man fyller på energiförråden efter träning, desto snabbare återhämtar man sig. Därför smaskade jag i mig chokladbollar från gårdagens bakande med gott samvete när jag kom hem under tiden jag väntade på maten i micron ;) Andra efterträningmellisar som näringsmässigt är ngt bättre än chokladbollar:
-mjölk+banan, mixas slätt
-oboy, alltså mjölk med lite oboypulver. Snabbt socker till glykogendepåerna, och ok med protein om man dricker 5-7 dl
-proteindrink. Jag började testa proteindrinkar för jag tyckte jag återhämtade mig så långsamt efter träning. Vet ärligt talat inte om det blev placeboeffekt eller om det verkligen hjälper. Däremot är proteindrinkarna mättande och funkar mot mitt sötsug, så till mellis är det toppen. En portion protein kostar 5 kr (sorten jag köper för tillfället), det blir billigare än en smoothie på kesella, även om man bara tar en halv burk kesella...
-Kesellasmoothiesar. äpple. äpple+banan. banan+avocado. hallon.jordgubb+spenat (frysta tärningar). Går att variera hur mycket som helst. Stort tips för spenat, verklig powermat som inte ger så mycket smak så det går att smyga i sig massa spenatnyttigheter i sin smoothie. Jag är nyfiken på mjölk/yoghurtersättningsprodukterna. Soja/havre/rismjölk. ska testa vid tillfälle, kolla näringsvärde och sådär. Återkommer i ämnet.
*
Andra mellisar när vi ändå har snöat in på ämnet ;)
-Äggmacka
-makrill i tomatsås (dagsbehovet av omega3 i en burk)
-keso+några sötmandlar+rivet äpple
-keso+lite torkad frukt+några mandlar, behövs så lite torkad frukt eftersom det är så mycket sötma i den. Torkade tranbär är min favorit just nu, röda russin som sonen säger.
-fil/naturell yoghurt med kokosflingor och solrosfrön
-avocado+ några skivor kalkon/skinka (bröd, knäckebröd om man vill)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0