Hampaspagetti med baconkyckling

imag0017_1297789 (MMS)

Hampaspagetti med baconkyckling som går hur bra som helst med annan pasta också. 300g kyckling (jag hade innerfilé) 2,5 dl matlagningsgrädde (jag provade havregrädde, blev hur bra som helst om man har mjölkintoleranta i familjen eller på besök) 1 paket bacon klippt i strimlor persilja salt och peppar Jag la kycklingen i en ugnsform, förlagade den i 15 min 200 grader. Hällde på saltad o pepprad matlagningsgrädde, klippte över baconen, tillsatte fryst hackad persilja (jag gillar persilja så jag hade mycket :) Skulle även vara supergott med lite parmesanost i eller annan smakrik ost. Jag serverade vitkålssallad med olja/vinäger/salladskrydda till. (och rester av vanlig grönsallad som syns på bilden.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0