Förutsägbar

Åhhh, men jag vet ju det så väl redan när jag lägger mig jämte sonen. Jag kommer att somna. Särskilt om det är måndag, eller fredag. Särskilt om jag redan innan på kvällen känt mig som en urvriden trasa. Särskilt om jag tillåter mig att blunda...
*
Hade tänkt att jag skulle avhandla dödsångest i ett inlägg (lättsmält va? ;), men det inlägget får vänta. Kanske kommer imorgon kväll, om jag lyckas genomföra en läggning utan att lägga mig själv på kuppen.
*
Annars har jag fått min cykel inlämnad idag för punkteringslagning, 170 spänn, är det så dyrt nuförtiden? får nog anlita min kompis Eirich som är bra på punkteringar nästa gång. Han är billigare än 170 pix iaf.
*
Så har jag fått en ny exjobbs-student idag. Hon undrade någonstans i min förvirrade introduktion om jag hade handlett någon annan student före henne. Ska nog inte övertolka den frågan, men om frågan egentligen var om jag vet vad jag håller på med, så näpp, vet inte ett dugg hur man handleder. bara gissar :). Eller så var jag bara fantastiskt strukturerad (haha njaaa) och det verkade som jag hade kört min studentintro huuuur många gånger som helst innan. Vi kan väl välja den versionen, va?
*
förövrigt tycker jag bara att alla vinterkräkor i min omgivning kryper liiiiite för nära nu. På jobbet, på sonens förskola, den paranioda tanken slog mig på bussen idag "hur många av de här personerna som definitivt står allldeles för nära varandra än om man hade fått välja själv har precis haft vinterkräket, eller kommer alldeles precis snart få?" Just i det ögonblicket blev jag själv våldsamt åksjuk, som jag i princip ALLTID blir på buss, kanske som något slags straff för mina kräksjukeparanojor.
*
Jag ska även sätta mig in i hur man lägger upp bilder från mobilen, så det blir lite liv här på bloggen, men itne idag, inte nu. Tålamod vänner, tålamod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0