Ny cykelhjälm och sådär praliner

Igår följde vi med bror till Boländerna för att kolla på diverse cykeltillbehör på Team Sportia. Jag tittade på cykelhjälm till lillkillen. Den han har får han inte plats med mössa under, typiskt opraktiskt när det är mössväder. Först siktade han in sig på en hiskeligt ful cerise hjälm. Jag gillar rosa, men den här var faktiskt bara ful. Hrrm, så jag styrde in honom på en som jag tyckte var lite mer neutral, i blått. Och så blev det här så löjligt typiskt könsrollstatement (kommer inte på ngt bättre ord, men det där var inte riktigt det jag menar ändå, ni fattar vad jag menar ellerhur?) med att små pojkar klär man i blått och små flickor får ha rosa hjälmar. För att förtydliga, så gillar jag inte att färgerna är paxade för flickor o pojkar, utan gillar unisex-mönster/färgkombinationer bäst. Jag funderade mycket där i affären om han ändå skulle få den otroligt fula cerisa hjälmen bara för att den inte var blå. (det blev den blå...)
*
Sedan körde vi inom Chocolat eftersom jag aldrig har varit där. Och så kan vi ju inte ha det, när jag gillar choklad så mycket. Men allvarligt talat... Tja, det fanns väldigt mycket godis i butiken, även godis som säkert innehåller kakao, men choklad värt namnet fanns det inte så mycket av. Jag köpte några praliner som när jag smakade dem senare på kvällen bara blev besviken på. 2 var goda, 3 var verkligen sådär på gränsen till äckliga. Nä, ska det vara praliner ska det vara Annelie K's.
Förövrigt är jag irriterad på försäkringskassan som minsann får betala ut VAB-pengar för vab-perioderna i mars nu, tack.
Förövrigt 2 så är jag så otroligt sugen på färsk sparris från Fredrikslund (gårdsbutik strax söder om stan), med citronhollandais. och silltårta. Det ska jag göra en till påsk!! Mycket bra plan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0