Mtb-pass

Yeah! 2 pass har jag kört i helgen. Det första på Gula stigen, på väg hem från BT (bodytoning)-passet i fredags lunch. Jag blev positivt överraskad av svårighetsgraden. Hade underskattat den lite. Jag är ju inte särskilt bra tekniskt, så jag fastnade på många rötter och det tog nästan 50 minuter att ta sig hem från Blåsenhus. Men trevlig runda. Kommer jag absolut använda igen. Även om jag minsann får speeda upp om jag ska kunna ta det på vägen hem från jobbet på väg till dagishämt.
*
Andra passet blev ett par varv i vårdsätraskogen. Jag gillar den röda slingan där skarpt! Gick hålla bra tempo också när amn vet vad som kommer, kan tajma växlingarna bra o så. Premiärvurpade också. Ordentligt. Blev eventuellt halvt steril på kuppen... Nerförsbacke, lite stenigt, trycker för hårt på frambromsen, känner att jag är på väg framåt snabbare än cykeln, känner att även bakhjulet är på väg framåt mer än framhjulet, och vurpan var ett faktum. fick styret högt upp på låret och en duktig lårkaka där, sen fortsatte styret ungefär där höften blir mage ett par centimeter innanför höftbenet, där det mig veterligen bara sitter typ äggstockar och förhoppningsvis ordentligt med mjukdelar som isolerar. En "lårkaka" där också. AJ. Riktigt stel idag. Men fånigt nog känner jag mig... ehhm, tuff. Jag får ju nästan aldrig blåmärken så jag går och kikar lite stolt på min lårkaka lite då och då och tänker att om jag kan ramla sådär ordentligt, då borde det ju finnas förutsättningar att bli snabb PÅ cykeln också. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0