Energiboost 2

Jag har haft en så fantastisk dag. Stockholmsutflykt med siktet inställt på functional moves med Jessica Clarén på World Class, Vasastan. Bästa Matilda gick med på att möta upp mig och T för att leka med honom under tiden jag tränade.
*
Jag är så otroligt glad att jag tog chansen när Jessica bjöd in till passet på sin blogg, och att det funkade rent praktiskt med barnvakt så att jag kom iväg. Det var ett alldeles ljuvligt pass, PRECIS vad min kropp behöver, och passar så bra ihop med min syn på träning (sammanfattningsvis: för att kroppen sak fungera som en enhet måste man träna den som en enhet också). Lite svårt, men jag får vara lite rättvis mot mig själv. Jag har testat functional moves en gång innan, typ 2007...Så jag får ge min egen insats godkänt ;) Och instruktörs-Jessica! vilken tjej! absolut en instruktörsförebild. Fick flera aha-upplevelser om hur jag själv vill vara som instruktör. Närvarande, ha full kontakt med deltagarna, vara säker på hur jag instruerar övningarna. Och en sån varm människa, som fick mig att känna mig så otroligt välkommen fastän jag var den udda fågeln i sällskapet.
*
Sedan åt jag och Matilda lunch, och sällan smakar mat så gott som när man har tränat och är riktigt hungrig. Efter lunchen promenerade vi nedåt city för lite lightshopping. T somnade sött i vagnen, han hade röjt runt ordentligt på lekplatsen. Matilda med familj ska flytta till hus i sommar och det ska bli så spännande att hälsa på när flytten har gått! Är alldeles för sällan vi ses... T tyckte det var jätteskoj att åka tåg, såklart. Hans lycka är min lycka, och han satt som ett ljus på sitt säte både dit och hem. nu ska jag ta sikte på sängen och ladda för en ny jobbvecka. Redan till helgen ska jag till Sthlm igen. Dag 2 av Kettlebellutbildningen som jag missade i mars pga sonens magsjuka. Får rehaba min sarjade höft tills dess (från vurpan).

Kommentarer
Postat av: Jessica

Amelie, TACK för att du kom idag och strålade på klassen och tusen tack för dina fina ord... jag blir ordentlig generad. Jag hoppas VERKLIGEN att våra vägar korsas fler gånger!



Miljoner kramar

Jessica

2011-04-26 @ 00:45:47
URL: http://www.jessicaclaren.com/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0