Kycklingburgare med sötpotatisklyftor och mango-ingefäradressing-Linas matkasse

500 g Kycklingfärs
1 pkt finstrimlad stekt bacon
600 g sötpotatis
sallad
tomat
gurka
lök
2 dl turkisk yoghurt
1 dl mangochutney
1 msk färskriven ingefära
sesamfrö
2 krm salt (1 räcker, men jag behöver itne ssk mycket salt för att bli nöjd...)
1 krm svartpeppar
Klyfta sötpotatisen och sätt in i ugnen på 225 grader. det tar ungefär 25 minuter. Blanda kycklingfärs, bacon salt och peppar, forma till lagom biffar (4 stycken biffar gjorde jag och då blir de lite för stora) och vänd i sesamfrön innan de steks några minuter/sida. Låt dem sedan steka färdigt under lock (jag har inget lock så jag satte in dem i ugnen, där fick de dock vara lite för länge så de blev ngt torra, det är svårt att se när de är klara eftersom baconen är röd...)
Blanda yoghurt, mango chutney och ingefära. Skär grönsakerna. Servera burgarna med bröd eller utan som biffar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0