Feng shui och ensamhet

Både T och jag verkar ha drabbats av solen idag. först drabbades vi genom att leka tafatt som tokiga i het förmiddagssol. Sedan efter lunch och brandbilssafari ville inte T mer. La sig och gnällde i vagnen, piggnade tillfälligt till nere på stan och åt en glass, sedan dåsade han till ivagnen igen. Somnade på väg till bussen vid 16. Sover fortfarande 18.55. Han VILL INTE vakna. tvingade i honom en halv mugg mjölk iaf. Jag hade lätt solsting när vi kom hem. Fick ta en powernap, och en bulle, några jordgubbar och mjölk innan jag kom igen någorlunda.
*
Är sugen på sushi. men hemkörning saknas.
*
Vad gör man av en hel lördagskväll när den lilla plutten, som vanligtvis upptar hela mitt liv all sin vakna tid, sover? Feng shui-attack på hemmet kanske. som redan blev ganska skrubbat i förmiddags... ringde bror som var på väg någonstans. Ringde mamma som var på släktbesök och inte hade tid mer än att lyssna på det väsentliga om lillpluttens förmodade solsting. Ska äta några jordgubbar och  lite rabarber till middag. Försöka skriva smarta saker i mitt fjärde manus som ska vara så-färdigt-det-går på tisdag för skick till chefen. borde vara nöjd med att få lite tid för mig själv. Det som är så sällsynt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0