upplopp till semester, eller iaf i första hand miljöombyte

I ett försök att äta ur kylen innan vår blekingevistelsen tog både bregott och knäckebröd slut en dag för tidigt. Jordnötssmör o sylt blev schysst substitut, tills knäckebrödet som sagt också tog slut. jaja. vi fick gå o handla.
*
I övrigt försöker jag städa och packa. Jag städar lite här, packar lite där, är trött och inget blir gjort ordentligt. Teo har sovit gott och ffa länge inatt så han har inte sovit middag, och det är lite svårt att få ngt städat ordentligt när han hela tiden 1) vill ha uppmärksamhet eller 2) vill "hjälpa" till.
*
Kanske har orimliga förväntningar på denna bortavistelse... Kan inte komma ihåg att jag har längtat så efter att få komma till blekinge några veckor förut... Trots att "att längta" är emot mina principer. Eller iaf emot hur jag vill leva mitt liv. Om man längtar glömmer man bort nuet. Det är ju NU livet är. igår eller imorgon spelar mindre roll. Ta vara på NU. Jag behöver iaf miljöombyte. Varenda cell i min kropp behöver miljöombyte. En stund där inte ständigt dåligt samvete för mitt städ och ordningseftersatta hem tynger mig. En stund där inte 70% av all min tid går ut att lösa vardagslogistik. Där jag får bolla barnuppfostran med kloka familjemedlemmar (3-årstrots är inte helt enkelt att hantera). Där jag har tid att leka och göra roliga saker med T och inte bara bråka och vara arg.
*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0